آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۸
نتانیاهو دست به دامان قطر شد | مأموریت مخفی موساد در دوحه
بازدید:۱۰۲۵
صد آنلاین | دیدار ناگهانی موساد با مقامات قطری و آمریکایی در دوحه، چالش‌های جدیدی را در مذاکرات تبادل اسرا به‌وجود آورده است. برای روشن شدن موضوع ادامه خبر را بخوانید.
کد خبر : ۱۲۱۹۵۲

به گزارش صد آنلاین،تنش‌ها میان رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت در فلسطین و لبنان به اوج خود رسیده است و کشورهای منطقه و جهان به‌دنبال راه‌حلی برای بحران انسانی ناشی از این درگیری‌ها هستند. در این میان، قطر به‌عنوان میانجی اصلی میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس، نقش مهمی در مذاکرات تبادل اسرا ایفا می‌کند.

 

 

اکنون هیئت‌هایی از موساد، سیا، و دولت‌های مصر و قطر در دوحه گرد هم آمده‌اند تا گزینه‌های مختلف برای توافق تبادل اسرا را بررسی کنند. این در حالی است که رژیم صهیونیستی با چالش‌های داخلی و خارجی متعددی روبه‌رو است و تلاش‌هایش برای به‌دست آوردن امتیازاتی از مقاومت ادامه دارد. همزمان، وزیر خارجه آمریکا نیز برای مذاکره با مقامات قطری در این زمینه، یازدهمین سفر خود به منطقه را انجام داده است.

 

 


سخنگوی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یک هیئت صهیونیست به ریاست «دیوید بارنیا» رئیس موساد روز یکشنبه به دوحه سفر خواهد کرد.

 


به گزارش الجزیره، این هیئت قرار است با «ویلیام برنز» رئیس سیا، «شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» نخست‌وزیر قطر و «حسن رشاد» رئیس سازمان اطلاعات مصر دیدار کند.

 


گفته شده که در این نشست طرفین قرار است با توجه به آخرین تحولات، گزینه‌های مختلف برای توافق تبادل اسرا را بررسی کنند.

 


در حال حاضر، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با مقامات قطری که میانجیگران اصلی مذاکرات در خصوص غزه هستند، در دوحه حضور دارد و می‌گوید که انتظار دارد مذاکرات در روز‌های آینده از سر گرفته شود.

 


شایان ذکر است که این یازدهمین سفر بلینکن به غرب آسیا از زمان آغاز جنگ غزه است.

 


جنبش حماس تا کنون اعلام نکرده است که آیا هیئتی به این مذاکرات خواهد فرستاد یا خیر. با این حال، حماس پیش‌تر تاکید کرده که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مانع اصلی در مذاکرات است.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها